Crash test hlavy

7.4.2010

Je úterý večer. Ukládáme s Wlkem děti ke spánku a chystáme se strávit poklidný večer u láhve šampaňského, protože zítra ráno odlétá Jenda zpět do Kanady, takže se zas na nějaký čas budeme loučit.

Přesně ve 20:30 se zvenku ozvala rána jak hrom. Okamžitě mi blesklo hlavou, že o sebe bouchla dvě auta. Ihned jsem vytáhla žaluzie, abych zjistila, co se děje, protože parkujeme před domem na ulici. Žlutý fiat dobló stál ale na svém místě. Vedle něj stál mladík v džínách, na nohou kolečkové brusle a gestikuloval, aŤ otevřu okno. Šla jsem vedle do pokoje a ptám se ho, co by rád. Mluvil slovensky; velmi slušným tónem žádal, zda bych mohla jít dolů. Seběhla jsem po schodech a před domem nikdo nestál. Tak volám: "Je tu někdo?"
"Tu som", ozvalo se zpoza vozu, přes který jsem ho v tu chvíli neviděla. Seděl na protějším chodníku a měl hlavu v dlaních. Tak se hned ptám: "Je vám špatně? Chcete doktora?"
"Nie, pozrite sa, čo som vám urobil...," v tu chvíli zvedl hlavu a mezi očima  na kořeni nosu mu vytékala krev- docela jsem se vyděsila. Vypadal jak střelený do hlavy! A kýval hlavou směrem k našemu autu. Ohlédla jsem se a viděla díru v zadním skle.
"Proboha, co jste to udělal?!! Jak se to stalo??"
"Išiel som na kočuliach a ako som sa vydýchával, priehliadol som to auto a hlavou som išiel cez sklo..."

(omlouvám se za nepřesnosti v přepisu slovenštiny- , slovenštinu ovládám dobře jen pasivně, takže v mluveném a psaném projevu jisté nedostatky vykazuji, ale pokud někdo provede korekturu, samozřejmě ihned opravím! :-) )

Prostě mladík se předklonil, vydýchával se a v momentě, kdy zvedl trup do pravého úhlu, prorazil hlavou to sklo. Díra jak vrata. V hlavě i ve skle. Samozřejmě mám pro své čtenáře ilustrační foto :-))

Tak jsme si "rozprávali" . Já byla úžasem úplně mimo. Pořád jsem se ho ptala, jestli opravdu nechce doktora, vytrvale odmítal. Pak jsme řešili, co s tím. Pojistka havarijní se na to nevztahuje, nové sklo stojí 3500Kč + práce technika... Mladík s sebou neměl doklady, ani peníze...
Wlk donesl papír a tužku, aby nám alespoň napsal nějaký kontakt na sebe. Byl z Košic. Tak mu říkám: "Člověče, to jedete až z Košic, abyste se projel na bruslích a zničil mi auto? Kdybyste zazvonil, tak bych vám ho odemkla a mohl jste si ho prohlídnout zevnitř v klidu! Mě z vás klepne.." ;-)
"Mňa už kleplo", řekl ten chudák a držel se za hlavu. :-)


Probrali tvrdost hlavy, nošení ochranných pomůcek při sportování, po x-té tu návštěvu doktora, úhradu škody...
Mladík byl opravdu slušný, asi byl rád, že ještě nedostal po hlavě od nás. Docela jsme se u toho i nasmáli a domluvili se, že ve středu ráno zavolá, aby se dohodlo, kde a kdo nechá to okno opravit.

Rozlučkový večírek byl zahájen ve 22:05 :-)  Jenda byl z této příhody rozčilen, že jsme nezavolali policii a babička tomu nasadila korunu, když si myslela, že ta rána, byla uvítací salva na Hradě pro právě přiletivšího ruského  prezidenta Medvěděva :-))

My s Wlkem jsme konstatovali, že je fajn, že mladík přežil, že to odneslo "jen" okno a štěstí, že neujel a ke škodě se hrdě hlásí. Podotýkám, že naše auto stálo v prázdné ulici přímo pod lampou veřejného osvětlení. Takže je to prostě pech...nebo snad umění být ve správnou dobu na správném místě? :-))
Zkrátka pořád se něco děje.... večer jsme vzpomínali na všelijaké neuvěřitelné příhody, které už nás v životě potkaly- a shodli jsme se, že nás to vlastně takhle baví. Někdy je to sice zas starost navíc, ale když se nikomu neděje nic vážného... No schválně, kolik lidí se může pochlubit takovým zážitkem, no?

A šampáňa padla ten večer  hned dvě: jedno na rozlučku a druhé na úspěšný chrash test hlavy :-))
Pravda Jenda naše veselí chvílemi nechápal....

Věříme, že mladík splní to, co slíbil a okénko spraví ;-)!!

pokračování příště....

12 komentářů:

Unknown řekl(a)...

To jsem opravdu zvědavá, jestli se ozve. Přála bych si, aby ano:-)
My jsme si s mužem taky koupili kolečkové brusle, ještě jsme ale nevyrazili, takže pozor na nás! Teď už vím, že si mám dávat pozor, kde se budu vydýchávat:-)

Lucka řekl(a)...

uff, jeste ze to takto dopadlo.. z te fotky mi je uzko.

jsem asi naivni, ale verim, ze se mladik ozve.

Nikdy nevime, ze ceho tloustneme.. rekla bych, ze vas zluty krasavec na tom miste spise stat mel..

Aya řekl(a)...

NO promiň Wlčice, já vím, že jste došli k velké finanční újmě, ale já se tu skoro pocvrkala smíchy. Ta máš hlášky...a babička...:o))
Já myslím, že mladík s eozve, kdyby byl lump tak se přikrčí do stínu a neozve se ti přece.
A já si chtěla koupit kolečkové...túdle. :o))
Vy jste s Wlkem skvělí, do vás bych chtěla jednou bourat...kdybych už teda musela. :o)

Gabro řekl(a)...

:-D

Měl pěkné brusle... To vám je tam měl nechat do zástavy :-). Jsem zvědavá na pokračování.

Jitka Neradová řekl(a)...

Je čtvrtek večer. Jsem na oslavě v Chabrech. Nějaké to šampaňské už padlo, těžko rozlišit, co je realita a co ne:-) Děti s očima navrch hlavy vyprávěji příhodu o rozbitém okně u auta(všichni dospělí v domě také definovali ránu, jako prezidentskou salvu, babička tedy nebyla vůbec mimo:-)) Jsem slepá jak patrona, kolem auta jsem zvečera prošla a papundeklu ve skle si vůbec nevšimla. S napětím z okna sledujeme cvrkot kolem žlutého auta, pak auto zmizí- zjevně někam do servisu. A teprve potom čtu blog: to jsou tedy zážitky!!! Těším se na pokračování:-)O bruslařských zážitcích bych mohla vyprávět, ovšem toto, to je solitér:-)

Pisarka řekl(a)...

To se snad může stát jenom wlčákům - o takové nehodě jsem ještě neslyšela. Chlapec mohl dopadnout hůř a auto asi taky, tak snad se ozve a opravu dotáhne dokonce.

Marci řekl(a)...

Pokud někdo uvěří v dobrotu světa,jsou to Wlci,věční optimisté. A to je dobře...klukovi věřím...věřím na víly a jo ,a jo, a jo.
PS: A viděl?

Katka s Nancy řekl(a)...

Take si myslim a preji, aby se kluk slovenskej ozval.
U nas se stalo neco podobneho, ovsem konec byl jiny. Kluk jel vecer do Mekace pro hranolky na kole a kdyz jel zpet, pochutnaval si na hranolkach a nekoukal pred sebe a narazil do nakladaku s navesem zaparkovaneho na silnici, ... urizlo mu to hlavu!

Blanka řekl(a)...

Tak to je neuvěřitelný, směju se ještě teď i když to není hezké ani vůči vám ani vůči jemu, ale taky si myslím, že se ozve.

Anonymní řekl(a)...

Po Michalově podivné středě a příhodě s bruslařem jímám podezření,že přitahujete tyto zvláštní situace.Příští týden by mohl začít přistáním Marťanů na Vaší zahrádě(a Parouback bude mít s kým vládnout)..Martin

Andrea řekl(a)...

No já jsme fakt zvědavá..Wlčino..já pesimista, vždy´t ty víš:-)

LenkaS řekl(a)...

Nebyla jsem na netu a tady takové události :-).
Držím palce, ať to dopadne vesele, tak jak to vesele proběhlo. A že jste optimisti od srdce, to víme :-)